9 май - ден на ученическото самоуправление в 22 СЕУОбратно Публикувано от Системен администратор на 20.5.2022 г. в категория Събития

По традиция  9 май е ден на ученическото самоуправление, отбелязващ се в цяла Европа. Ние от Ученическият парламент на 22 СЕУ „Г. С. Раковски“ решихмеда спазим традицията и да организираме такъв ден за учениците от 9-ти до 11-тиклас, като те имаха възможността да заемат ролите на своите преподаватели, а някои от тях придобиха знания от сферата на администрацията.

Искаме да благодарим на всеки един, който се включи в нашето събитие на 9 май - “От размяна до промяна”. Събитието е първият проект на възстановилия се Ученически парламент на 22 СЕУ. Целта ни беше да се покажат нови и иновативни начини на преподаване, както и да се изгради партньорство между учителите и учениците.  Някои учители отстъпиха изцяло своята роля на техните ученици, други, обаче, не направиха същото. Искрено се надяваме тази идея да ви е харесала и да сте се забавлявали, като догодина ви гарантираме, че забавлението ще се удвои. Споделяме с вас снимки отденя и мнения на някои от учениците, които се включиха.

• Виктор: Аз заех ролята на директор. Беше интересно. Много съм доволен, че г-жа Кърпачева не ни висеше постоянно над главите, а ни показа как стоят нещата и ние започнахме да ги правим. През това време, в което замествахме, наистина обсъждахме някои важни неща и влезнахме в ролята на директора и почувствахме какво се случва на това място. Въпреки че новосъставеният ни Училищен парламент за първи път организира подобно събитие, пак организацията беше зле. Но смятам, че това беше като едно пробно събитие, което ни послужи да видим къде са ни грешките и как да го направим да е по-приятно, забавно и добро следващия път. Надявам се да сформираме добър екип, който да помага и развива училищната общност.

• Дария: За мен денят “От размяна до промяна” премина успешно. Замествах по Български език и литература и заедно с моята съученичка Емили направихме презентация и Kahoot игра. Смятам,че съучениците ми останаха доволни, защото не преподавахме по обичайния и скучен начин, а разчупихме леда с нещо малко по-интересно 🙂. Госпожата ни изобщо не се намеси и остави всичко на нас, което също беше страхотно!

• Тиана: В 10е сезаместваха двама учители – г-н Найденов и г-жа Налбанска.

Г-н Найденов беше заместен от София Борисова, която се представи брилянтно. Тя раздели класа на две групи и ни даде въпроси, на които трябваше да отговорим под формата насъстезание. Накрая, със съгласието на учителя, написа похвали на най-работещите, а не на целия печеливш отбор, което ми остави добро впечатление.

Две други мои съученички заместваха г-жа Налбанска. Тя, за разлика от г-н Найденов, не остави властта напълно в ръцете на заместниците си. Тя не седна на чин, а остана в страни на бюрото си. През цялото време им казваше какво да правят без да им даде възможността да покажат нещо ново. Дадох си сметка, че съученичките ми не знаеха, че за тези часове те имаха почти пълната власт, нещо, което г-жа Налбанска не искаше да става ясно.

• Диана: Поради липса на желание в по-голямата част от класа ми, госпожа Балуцова, класния ни ръководител, даде предложения за ученици, които да заемат учителското ѝ място и да проведат часа по техен начин. Те се съгласиха и взеха часа в техни ръце, като следваха модела ѝ на обучение, но пак добавиха нещо от себе си. В крайнасметка се видя старанието на учениците и вниманието, което госпожа Балуцова им отдели по време на техния часа.

• Елица: Представянето на моите съученици на 9 май беше чудесно. В часа по испански език и трите часа преподаваше моята съученичка Зара, която се справи чудесно. Направихме няколкоупражнения от учебника и проверихме домашното. Много ми хареса, че след това имахме дебат, който ни окуражи да говорим на испански. По този начин не само упражнихме испанския език, но и как да работим в екип. Госпожата ни съдействаше през цялото време. За съжаление в двата часа по физика които имахме, госпожата не се държа учтиво с моята съученичка Ивана. Ивана беше подготвила план и презентация, които бяха подробни и обясни всичко разбираемо. Проблемът дойде, когато госпожата ни каза да не пишем плана и тя написа свой, който беше идентичен с този на моята съученичка. Бях приятно изненадана от мотивацията и желанието за работа на моите съученици.

• Виктория: В деня на ученическото самоуправление, заедно с още една съученичка заехме мястото на заместник директорката на прогимназиален етап. Разбрах, че работата на заместник директорката далеч не е лесна. Бяхме затрупани с куп документи, от които трябваше да намерим информация за НВО-то на 7 клас. Преровихме всичко и пак не успяхме да намерим това, което търсим. Накрая реших да звънна в МОН да ги питам директно. Мотото ми е "Work smart, not hard!", но истината е, че от МОН изобщо не улесниха работата ни. Струва ми се не толкова, защото не можеха, а по-скоро, защото не искаха. След почти час усърдна работа, бяхме преместени в кабинета на директорката, където течеше дискусия на директорския колектив, засягащ различни казуси.

• Боян: Изключително доволен съм от времето, което прекарах в дирекцията. Цялото събитие ми помогна да разширя своя кръгозор относно какво се случва в училището от различна гледна точка. Директорката ни възложи задачи, които изискваха от нас да решаваме реално важни проблеми и наистина те не бяха от най-лесните. След като приключихме с дирекцията, имахме възможността да посетим и счетоводителката и от там също разбрах доста относно ситуацията с разпределението на бюджета и проблемите, които възпрепятства училището ни. В крайна сметка имах възможността да науча доста в рамките на един ден и смятам, че си струва и вие да опитате следващата година.